بررسی محصولات

سوئیچ اترنت چیست؟

DES-1008c

سوئیچ اترنت دستگاه های موجود بر روی یک شبکه کامپیوتری را به یکدیگر متصل نموده و وظیفه ارسال، پردازش و انتقال داده را به دستگاه مقصد بر عهده دارد. همچنین راه کاری مقرون بصرفه برای گسترش شبکه کابلی در کسب و کارهای کوچک و منازل به شمار می رود.

سوئیچ های اترنت را می توان به دو دسته مدیریتی و غیرمدیریتی تقسیم نمود. سوئیچ های مدیریتی قابلیت کنترل بیشتری را بر روی شبکه ممکن می سازند (از طریق رابط کاربری تحت وب) در صورتی که سوئیچ های غیرمدیریتی بدون نیاز به هرگونه پیکربندی و برنامه جانبی قابل استفاده هستند.

اگر قصد خرید یک سوئیچ را دارید عواملی چون تعداد پورت ها، سرعت و کیفیت قطعات را باید در نظر بگیرید که باختصار توضیح داده ایم.

تعداد پورت

چه تعداد دستگاه می خواهید به سوئیچتان متصل کنید؟ چند پورت نیاز شما را تامین می نماید؟ توصیه ما تعداد پورت کافی برای اتصال کامپیوتر، لپتاپ ، کنسول بازی، تلویزیون هوشمند و … بعلاوه یک پورت برای اتصال به روتر است.

سرعت

بهترین گزینه سوئیچ های گیگابیت اترنت هستند که 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کنند اما در صورتیکه می خواهید در منزل و محیط های اداری کوچک با سرعت اینترنت متوسط آنها را داشته باشید مدل های 100/10 مگابیت برثانیه نیز کفایت می کنند. (البته در صورتیکه سوئیچ شما قابلیت Full-Duplex را داشته باشد می تواند دو برابر بار خود را مدیریت کند.)

کیفیت قطعات

سوئیچ ها با توجه به کاربرد مصرفی اغلب از جنس فلز و یا پلاستیک ساخته می شوند اما آنچه باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید انتخاب برندی است که از سطح کیفی مناسب برخوردار بوده و نامی معتبر و تضمین شده داشته باشد، محصولی که بتوانید سال ها به پشتوانه خدمات پس از فروش از آن استفاده نمایید.

دی-لینک با بیش از سی سال قدمت در طراحی محصولات شبکه، سوئیچ های اترنت بسیاری را به بازار عرضه نموده است که در ادامه برخی از آنها را معرفی کرده ایم:

DES-1005C: سوئیچ 5 پورت غیرمدیریتی 100/10 مگابیت بر ثانیه که پس از اتصال کابل ها می توانید بدون هیچ تنظیمات پیشرفته و دانش فنی از آن استفاده نمایید.

DES-1008C: سوئیچ 8 پورت غیرمدیریتی 100/10 مگابیت بر ثانیه که راه کاری سریع برای گسترش و ارتقای شبکه را در اختیارتان قرار می دهد.

DES-1210-08P: سوئیچ 8 پورت مدیریتی هوشمند 100/10 مگابیت بر ثانیه و با پشتیبانی از استاندارد PoE انتخابی ایده ال و مقرون بصرفه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. (صفحه اطلاعات محصول)

DGS-1100-26MPP: سوئیچ مدیریتی هوشمند گیگابیت که با پشتیبانی از استاندارد PoE، بهره مندی از فناوری های مصرف بهینه انرژی ، محافظت در برابر ولتاژ 6K و … ایده ال برای کسب و کارهایی است که از سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه استفاده می کنند. (صفحه اطلاعات محصول)

بازگشت به لیست